Valg af bilreservedele til Motor

Se mere Luk
Start søgningen efter reservedele, ved at vælge bil
Søg efter registreringsnummer
eller
Søg
Vælg venligst den ønskede Motor Reservedels-kategori
Mærke dele til Motor — produkt katalog
Kølerslanger
Kølerslanger
Ventilsikringskile
Ventilsikringskile
Termostat
Termostat
Pakning Termostat
Pakning Termostat
Vandpumpe
Vandpumpe
Vandpumpe Pakning
Vandpumpe Pakning
Svinghjul
Svinghjul
Sensor, indsugningstemp.
Sensor, indsugningstemp.
Radiator
Radiator
Knastaksellejer
Knastaksellejer
Olieradiator
Olieradiator
Svingningsdæmper, tandrem
Svingningsdæmper, tandrem
Ekspansionsbeholder
Ekspansionsbeholder
Gasspjæld Potentiometer
Gasspjæld Potentiometer
Strømfordeler og Tilbehør
Strømfordeler og Tilbehør
Tomgangsventil, lufttilførsel
Tomgangsventil, lufttilførsel
Tændspole
Tændspole
Motorolie
Motorolie
Tændrør
Tændrør
Sensor, gaspedalindstilling
Sensor, gaspedalindstilling
Gløderør
Gløderør
Pakning AGR
Pakning AGR
Tændkabler
Tændkabler
Luftcirkulationsventil, turbolader
Luftcirkulationsventil, turbolader
Komplet pakningssæt, motor
Komplet pakningssæt, motor
Krumtapsføler
Krumtapsføler
Toppakning
Toppakning
Pakning, oliefilterhus
Pakning, oliefilterhus
Ventildækselpakning
Ventildækselpakning
Indsugningsventil
Indsugningsventil
Tætningsring Ventilarm
Tætningsring Ventilarm
Montagesæt, lader
Montagesæt, lader
Indsugningspakning
Indsugningspakning
Lambdasonde
Lambdasonde
Udstødningspakning
Udstødningspakning
Motorstyring
Motorstyring
Pakningssæt Krumtaphus
Pakningssæt Krumtaphus
Slange, varmeveksler
Slange, varmeveksler
Bundkarpakning
Bundkarpakning
Kølemiddelflange
Kølemiddelflange
Styrehuspakning
Styrehuspakning
Tandhjul, krumtapaksel
Tandhjul, krumtapaksel
Turboladerpakning
Turboladerpakning
Trykslange
Trykslange
Tændingsmodul
Tændingsmodul
Tætningsring Dyseholder
Tætningsring Dyseholder
Styreenhed, forvarmningstid
Styreenhed, forvarmningstid
Fuel Rail
Fuel Rail
Slanger og Koblings
Slanger og Koblings
Karburator Flange
Karburator Flange
Oliefilter
Oliefilter
Medløberhjul, kilerem
Medløberhjul, kilerem
Luftfilter
Luftfilter
Motor- / undervognsbeskyttelse
Motor- / undervognsbeskyttelse
Brændstoffilter
Brændstoffilter
Sensor, sugerørstryk
Sensor, sugerørstryk
Tankmåler
Tankmåler
Sensor, motorolieniveau
Sensor, motorolieniveau
Brændstoftrykregulator
Brændstoftrykregulator
Kontrolventil, luftindtag
Kontrolventil, luftindtag
Temperaturkontakt, kølerventilator
Temperaturkontakt, kølerventilator
Pakdåse, krumtaphusudluftning
Pakdåse, krumtaphusudluftning
Køleventilator
Køleventilator
Sportluftfilter
Sportluftfilter
Ventil Dæksel
Ventil Dæksel
Remskiveskrue
Remskiveskrue
Ventilføring og Pakning og Indstilling
Ventilføring og Pakning og Indstilling
Slange, ventildækseludluftning
Slange, ventildækseludluftning
Strækbolte
Strækbolte
Kølerdæksel
Kølerdæksel
Oliepåfyldningslåg og Pakning
Oliepåfyldningslåg og Pakning
Remstrammer, tandrem
Remstrammer, tandrem
Topstykke
Topstykke
Knastaksel-forstiller
Knastaksel-forstiller
Gaskabel
Gaskabel
Kølevandsforsegling
Kølevandsforsegling
Indsugningsmanifold
Indsugningsmanifold
Udstødningsmanifold
Udstødningsmanifold
Intercooler
Intercooler
Krumtapakselskiver
Krumtapakselskiver
Knastaksel
Knastaksel
Mellemaksel og Udligningsaksel
Mellemaksel og Udligningsaksel
Vippearm
Vippearm
Krumtapaksel Pakdåse
Krumtapaksel Pakdåse
Ventilløfter
Ventilløfter
Strømfordelerdæksel
Strømfordelerdæksel
Tandrem
Tandrem
Turbolader
Turbolader
Tandremssæt
Tandremssæt
Drivkæde
Drivkæde
Styrekæde
Styrekæde
Remskive Krumtapaksel
Remskive Krumtapaksel
Glideskinne
Glideskinne
Afdækning Tandrem
Afdækning Tandrem
Strammer Styrekæde
Strammer Styrekæde
Frostvæske
Frostvæske
Udstødningsventil
Udstødningsventil
Krumtap
Krumtap
Kileribberem
Kileribberem
Indsprøjtningsdyse
Indsprøjtningsdyse
Strammehjul, kilerem
Strammehjul, kilerem
Højtrykspumpe
Højtrykspumpe
Medløberhjul, multi-V-rem
Medløberhjul, multi-V-rem
Luftmassemåler
Luftmassemåler
Remstrammer, kilerem
Remstrammer, kilerem
Karburatordele
Karburatordele
Kilerem
Kilerem
Rotor Strømfordeler
Rotor Strømfordeler
Vandpumpe + Tandremssæt
Vandpumpe + Tandremssæt
AGR Køler
AGR Køler
Olietrykskontakt
Olietrykskontakt
Kileribberemssæt
Kileribberemssæt
Oliestandsmåler
Oliestandsmåler
Medløberhjul, tandrem
Medløberhjul, tandrem
Olierør, turbolader
Olierør, turbolader
Udstødnings Trykføler
Udstødnings Trykføler
Tætningsring Oliekøler
Tætningsring Oliekøler
Styreenhed, motormanagement
Styreenhed, motormanagement
Bundkar
Bundkar
Bankesensor
Bankesensor
Bundproppakning
Bundproppakning
Olietemperatur Føler
Olietemperatur Føler
Oliepumpe
Oliepumpe
Sensor, kølemiddelstand
Sensor, kølemiddelstand
Pakning Oliepumpe
Pakning Oliepumpe
Knastakselføler
Knastakselføler
Sugerør Oliepumpe
Sugerør Oliepumpe
Styreventil, knastakselforstilling
Styreventil, knastakselforstilling
Knastaksel Pakdåse
Knastaksel Pakdåse
Bundprop
Bundprop
Skrue, lejebuk, krumtapaksel
Skrue, lejebuk, krumtapaksel
Pakning, oliepåfyldningsdæksel
Pakning, oliepåfyldningsdæksel
Plejlstang
Plejlstang
Svinghjulsskrue
Svinghjulsskrue
Krumtapleje
Krumtapleje
Akseltætningsringe, oliepumpe
Akseltætningsringe, oliepumpe
Plejlstangsbøsning
Plejlstangsbøsning
Køleventilator Kobling
Køleventilator Kobling
Bolt / Møtrik Plejlstangskrue
Bolt / Møtrik Plejlstangskrue
Tandhjul, knastaksel
Tandhjul, knastaksel
Motor Stempel
Motor Stempel
Slange, krumtaphusventilation
Slange, krumtaphusventilation
Stempelringe
Stempelringe
Krumtapakselleje
Krumtapakselleje
Frostprop
Frostprop
Styrekædesæt
Styrekædesæt
Cylinderforing
Cylinderforing
Kølerdækslet
Kølerdækslet
Motorophæng
Motorophæng
Stik, tændrør
Stik, tændrør
Ladetryksventil
Ladetryksventil
Pakningsring, turboladerslange
Pakningsring, turboladerslange
EGR Ventil
EGR Ventil
Strammehjul, kilerem
Strammehjul, kilerem
Kølevæsketemperatur Sensor
Kølevæsketemperatur Sensor
Pakningssæt topstykke
Pakningssæt topstykke
Vakuumpumpe, bremsesystem
Vakuumpumpe, bremsesystem

Motor reservedels - al vigtig information omkring driftsmetode, montering, diagnosticering og levetid

Motoren er en enhed, hvis formål det er, at transformere en hvilken som helst energi til mekanisk drift. Motoren er den vigtigste del af et køretøj. Dette element er en kilde af mekanisk energi, der sætter køretøjet igang.

Typer af motorer
  • Efter typen af energiforbrug:
    • ICE (international combustion engine). Den konverterer kemisk energi i form af bændstofforbrænding til bevægelse.
    • Motor. Den udøver omdannelse af elektrisk energi til bevægelse. Brændselsceller eller akkumulatorbatterier er kilden til elektrisk energi.
    • Hybridssystem. Det er et system, som kombinerer en intern forbrændingsmotor med en elektrisk, og giver en parallel eller alternativ drift.
    • Gasturbine. Den mest normale måde at konvertere energi til bevægelse er med en gasturbine.
    • Stempel. Termisk energi bliver omdannet til ernergi ved hjælp af en krumtapmekanisme.
    • Rotorstempel. Rotation af en triangulær rotor i en cylinder af en speciel profil skaber bevægelse af energi.
  • Efter brændstoftypen er de interne forbrændingsmotorer fordelt i:
    • Benzin
    • Diesel
    • Gas
  • Alt efter måden brændstoffet er blandet på, er de interne forbrændingsmotorer indelt i:
    • Karburator. Brændbar mixtur bliver lavet i karburatoren, der er et element i et energisystem: dens opgave er at sørge for den ideelle ratio af luft og flydende brændstof.
    • Injektor. Brændstofindsptrøjtningsystemet forsyner med brændstof gennem dyser direkte ind i cylindere eller forgreningsrør.
  • Efter numrene og arrengementet af cylindrene fordeles de interne forbrændingsmortorer således:
    • Linjeret. Cylindrene er arrangeret i en række.
    • Modsatrettet. Cylindrene arrangeres i to rækker, vinklen mellem rækkerne er 180°.
    • V-formet. Cylindrene fordeles i to rækker, vinklerne mellem dem kan være alt fra 45°til 180°
    • VR-formet. Cylindrene er fordelt forskudt i to rækker. Vinklen mellem de to rækker er 10° - 20°. Det er en blanding af at linjeret og V-formet arrangement.
    • W-formet. Cylindrene arrangeres kompakt i tre eller fire rækker.
Basale mekanismer og systemer bag den interne forbrændingsmotor
  • Krumtapmekanisme. Under indflydelse af tryk fra gas omdanner den den tilbagegående bevægelse fra stemplet i cirkulære bevægelser i krumtappen.
  • Gasdistribution mekanisme. Afhængigt af typen af motor er dens funktion at forsikre den timede forsyning af forbrændingsmixtur eller luft til cylinderen, samt at føre udstødningsgasserne væk.
  • Kølingssystem. Regulerer motorens temperatur, og dens komponenter.
  • Smørelsessystemet. Giver en reduktion af friktion mellem de mekaniske dele, detaljer, der afkøler, og omdirigerer og lindrer også nedslidningen af detaljerne.
  • Brændstofforsyningssystemet. Ansvarlig for fremstillingen af luft-brændstof mixturen. Supplerer cylindrene og fjerner forbrændingsprodukter fra cylindrene.
  • Tændingssystemet. Tænding af brændstofmixturen ved hjæp af en elektrisk produceret gnist.
Udnyttelse/brug

Driften af motoren er påvirket af faktorer som driftsbetingelser, temperatur, systematisk belastning, brændstoffets kvalitet, oliens kvalitet, udstødningssytemets kvalitet etc. For at undgå problemer bliver du nødt til at skifte olie- og brandstofsfiltrene hver 7.5-10.000 kilometer. Rengøring af brændstoftanken 1-2 gange årligt vil også forbedre driften af din bil. Glem desuden ikke indekserne for kamakslens udskiftning. Kamasklen skal udskiftes hver 60.000 kilometer. Vær opmærksom på kvaliteten af reservedelene og brændstoffet. Trængen til at spare penge til fordel for disse elementers udskiften er simpelt hen upassende.

Basale regler for brug gælder stadig: Opvarm motoren før du kører, overbelast ikke motoren med urimelig høj omsætning og udfør reguler teknisk vedligeholdelse. Reguler olieniveau og køleenhedskontrol vil ligeså spare dig for mange problemer med motoren. Hvis der er en turboladet dieselmotor monteret under din kølerhjelm så husk, at det ikke er anbefalet at slukke motoren straks efter køretøjet er stoppet, men at langsigtet drift på tomgang næsten ikke påvirker strømenheden.

Tegn på motorsvigt
  • Forøget olieforbrug.
  • Forøget brændselsforbrug.
  • Tydeligt farverige udstødningsgasser.
  • Lagringer på tændrørene.
  • Ustabil drift af motoren.
  • Nedsætning af motorens ydeevne.
  • Bumb eller slag, fremmede lyde, overflødig vibration mens motoren opererer;
  • Lavt olietryk.
  • Overophedning.
Årsager til motorsvigt
  • Ukorrekt drift af brændstoftilførelsen.
  • Nedslidt tilstand af de forbindende stang- og krankelejer.
  • Lagringer på væggene af forbrændingskamrene.
  • Nedslidt tilstand af ventilfjedrene.
  • Overtrædelse af stramheden af indsugningssystemet.
  • Tilstedeværelse af bundfald i indsugningssystemet.
  • Ventilblokering.
  • Kontamination af kølingssystemet.
  • Nedslidt tilstand af cylinderforingerne.
  • Ukorrekt drift af brændselssystemet.
  • Ukorrekt drift af gasdistributionsmekanismen.
  • Nedslidt tilstand af stempelringene og deres riller.
  • Lavt niveau af kompression i cylindrene.
Motorreparation

Kompleksiteten af motorkunstruktionen og dens interaktion med et bredt udvalg af forskellige systemer tillader i tilfælde af problemer med strømenheden at reparere de nødvendige elementer, og ikke hele mekanismen. Men disse faktorer, hvis de ikke gør det umuligt, komplicerer virkelig muligheden for at reparere motoren uafhængigt. For at rette fejlen er det nødvendigt at gøre brug af specialiseret service. Kompetente specialister kan hurtigt diagnosticere, finde problemets rod og udføre reparationen. Dette gælder både mindre reparationer, og støre overhælinger. Men du skal vide at prisen for en motorreparation ikke vil være en, du vil holde af.

Fordele ved at arbejde med os

Hvis du leder efter kvalitetsreservedele vil vores hjemmeside helt sikkert hjælpe dig. Du behøver ikke længere at bruge tid på at lede efter reservedele - vi har sammensat alt for dig i vores katalog. Vælg din motormodel, udfyld bestillingformularen og afgiv en bestilling. På vores hjemmeside finder du det største sortiment af atraktive reservedele, billige priser og den bedste service.

Hvis du vi handle online - så køb fra os!

Top 10 bestsellere fra Motor sektionen
Anbefalede reservedele fra Motor sektionen. Disse er salgshits. Køb vores bedst sælgende varer, eller opdag et bredt udvalg af andre attraktive tilbud
  • BOSCH Oliefilter
    Varenummer: 1 457 429 249
    På lager
    -22%
    65,39 kr.
    51,00 kr.
    inkl. 25% Moms
    • Højde [mm]: 69
    • Filtertype: Filterindsats
    • Diameter [mm]: 64
    • Diameter 1 [mm]: 29
    • Stand: Helt ny
  • CASTROL Motorolie
    Varenummer: 15218E
    På lager
    -22%
    87,21 kr.
    68,02 kr.
    (68,02 kr. for 1 liter)
    inkl. 25% Moms
    • Viskositetsklasse SAE: 5W-40
    • Indhold [liter]: 1
    • Olie: Fuldsyntetisk olie
    • Specifikation: API SM, ACEA A3, API CF, ACEA B3, ACEA B4
    • Producentfrigivelse: MB 229.3, BMW Longlife-01, VW 502 00, VW 505 00
    • Produktserie: GTX
    • Version: A3/B4
    • Beholdertype: Dåse
    • Stand: Helt ny
  • BOSCH Tændrør
    Varenummer: 0 242 235 668
    På lager
    -22%
    34,82 kr.
    27,16 kr.
    inkl. 25% Moms
    • Nøglespændvidde: 16
    • Udvendigt gevind [mm]: 14
    • Gevindlængde [mm]: 19
    • Gnistposition [mm]: 3
    • Gevindstigning [mm]: 1,25
    • Elektrodeafstand[mm]: 0,9
    • Tilslutningsteknik: Gewindebolzen M4
    • Tilspændingsmoment [Nm]: 28
    • Polantal: 2
    • Tilspændingsvinkel [Grader]: 90
    • Stand: Helt ny
  • BOSCH Oliefilter
    Varenummer: 1 457 429 238
    På lager
    -22%
    100,96 kr.
    78,75 kr.
    inkl. 25% Moms
    • Højde [mm]: 99
    • Filtertype: Filterindsats
    • Højde 1 [mm]: 82
    • Diameter [mm]: 71,88
    • Diameter 2 [mm]: 71880
    • Stand: Helt ny
  • FEBI BILSTEIN Oliefilter
    Varenummer: 22546
    På lager
    -22%
    44,66 kr.
    34,83 kr.
    inkl. 25% Moms
    • Yderdiameter [mm]: 71,7
    • Højde [mm]: 140,8
    • Indvendig diameter [mm]: 29,0
    • Filtertype: Filterindsats
    • Tillægsartikel/Yderligere info. 2: med tætningsring
    • Vægt [kg]: 0,085
    • Stand: Helt ny
  • BOSCH Tændrør
    Varenummer: 0 242 240 593
    På lager
    -22%
    26,93 kr.
    21,01 kr.
    inkl. 25% Moms
    • Nøglespændvidde: 16
    • Udvendigt gevind [mm]: 14
    • Gevindlængde [mm]: 19
    • Gnistposition [mm]: 3
    • Gevindstigning [mm]: 1,25
    • Elektrodeafstand[mm]: 0,8
    • Tilspændingsmoment [Nm]: 28
    • Polantal: 1
    • Tilspændingsvinkel [Grader]: 90
    • Stand: Helt ny
  • CASTROL Motorolie
    Varenummer: 15A4D3
    På lager
    -22%
    187,20 kr.
    146,02 kr.
    (36,51 kr. for 1 liter)
    inkl. 25% Moms
    • Viskositetsklasse SAE: 10W-40
    • Indhold [liter]: 4
    • Olie: Delsyntetisk olie
    • Specifikation: API SL, ACEA A3, API CF, ACEA B3, ACEA B4
    • Producentfrigivelse: MB 229.1, VW 501 01, Fiat 9.55535-D2, Fiat 9.55535-G2, VW 505 00
    • Produktserie: GTX
    • Version: Ultraclean A3/B4
    • Beholdertype: Kannister
    • Stand: Helt ny
  • TOPRAN Pakningsring, olieaftapningsskrue
    Varenummer: 721 131
    På lager
    -22%
    1,32 kr.
    1,03 kr.
    inkl. 25% Moms
    • Materiale: Kobber
    • Indvendig diameter [mm]: 16
    • Yderdiameter [mm]: 22
    • Tykkelse [mm]: 2
    • Stand: Helt ny
  • BOSCH Oliefilter
    Varenummer: 1 457 429 192
    På lager
    -22%
    59,74 kr.
    46,60 kr.
    inkl. 25% Moms
    • Højde [mm]: 140,5
    • Filtertype: Filterindsats
    • Højde 1 [mm]: 95,2
    • Diameter [mm]: 70,5
    • Diameter 1 [mm]: 15,2
    • Diameter 2 [mm]: 70500
    • Stand: Helt ny
  • MANN-FILTER Oliefilter
    Varenummer: HU 716/2 x
    På lager
    -22%
    93,48 kr.
    72,91 kr.
    inkl. 25% Moms
    • Yderdiameter [mm]: 66
    • Højde [mm]: 99
    • Inder diameter 1 [mm]: 19,6
    • Indvendig diameter [mm]: 26
    • Yderdiameter 1 [mm]: 72
    • Tillægsartikel/Yderligere info.: med pakning
    • Stand: Helt ny